
Tapahtuma järjestetään Kotkan-Haminan seudulla elokuun viimeisenä viikonloppuna 25.-26.8. Järjestäjänä toimii Kotkan-Haminan seudun matkailu yhdessä Harjun oppimiskeskuksen kanssa. Mukana tapahtumassa ovat myös Merikeskus Vellamo, Erämys – Keisarin Kosket Oy, Yogelina, Virolahden Bunkkerimuseo, Takatalo & Tompuri Brewery, Ole Hyvä Luonnontuote sekä Ikilomalla.
Viikonlopun aikana sisällöntuottajat pääsevät tutustumaan Kotkan-Haminan seudun historia- ja luontokohteisiin. Tarjolla on muun muassa koskiuintia, koskenlaskua, jokijoogaa, korsupiknikkiä ja hevosaktiviteetteja.
”Olemme viime vuosina alkaneet panostaa vaikuttajamarkkinointiin, koska sen avulla tavoittaa kohderyhmiä, joita ei perinteisin markkinointikeinoin välttämättä tavoita. Tässä mittakaavassa olevaa vaikuttajatapahtumaa seudulla ei kuitenkaan ole aiemmin järjestetty. Nyt ensimmäisellä kerralla tapahtuma on suunnattu kotimaisille vaikuttajille, mutta toivottavasti pääsemme järjestämään vastaavia tapahtumia tulevaisuudessa myös kansainvälisille vaikuttajille”, tapahtumaa koordinoiva Tiia-Mari Eilola toteaa.
Vaikka tapahtuma järjestetään ensimmäistä kertaa, voi havaita selkeää kiinnostusta Kotkan-Haminan seutua kohtaan. Hakemuksia tuli yhteensä yli 60. Mukaan valittiin melkein 50 vaikuttajaa. Mukana on instagrammaajia, tubettajia, twiittaajia sekä bloggaajia, joiden yhteenlaskettu seuraajamäärä on noin 200 000 ja tavoittavuus huomattavasti suurempi. Osallistujat tulevat ympäri Suomea, suurin osa pääkaupunkiseudulta. Kaukaisin osallistuja tulee Oulusta.
Viikonlopun aikana suosittelemme seuraamaan tägejä #visitkotkahamina ja #kothamadventure, ja kurkkaamaan mitä mieltä vaikuttajat ovat seudustamme.
Lisätietoja:
Marianne Mokkala-Räty, yhteisötuottaja / Cursor Oy
040 190 2535, marianne.mokkala-raty@cursor.fi
Tiia-Mari Eilola, asiantuntija, matkailu / Cursor Oy
040 190 2528, tiia-mari.eilola@cursor.fi