Kokemuksia sisältömarkkinoinnin #Superpäivästä

Sisältömarkkinoinnin superpäivä

 

Viime viikolla pääsimme yhdessä viestintä- ja markkinointitiimin kanssa osallistumaan Differon järjestämään strategisen sisältömarkkinoinnin #Superpäivään Helsingissä. Luvassa oli tiukkaa asiaa sisältömarkkinoinnin keinoista, strategioista, tuloksellisuudesta ja mittaamisesta tottakai. Unohtamatta tietysti myös mahdollisuutta verkostoitua alan huippu osaajien kanssa! Tässä tärkeimmät opit päivältä makusteltaviksi! 

1 Ketä tarvitaan markkinoinnin tiimeissä?

Milla Ikonen Visma Softwarelta kertoi meille markkinointi tiimin rakentamisesta ja siitä millaista osaamista markkinointiosastoilla nykyään tarvitaan. Mukaan tarttuivat termit sisällöntuotanto ja datan ymmärrys. Tarvitaan tyyppejä, jotka ovat luovan hulluuden ytimessä ja rohkeita kokeilemaan asioita, mutta tarvitaan myös niitä jotka toteavat, toimiiko tämä vai ei. Tuoko tämä meille haluttua tulosta? Olen tästä Millan kanssa samoilla linjoilla, sillä usein osataan tehdä sisältöjä mutta niiden tomivuuden mittaaminen jää puolitiehen. Oli kyse sitten Facebook postauksesta tai verkkosivun artikkelista on tärkeä osata tulkita dataa. Dataohjautuva sisällöntuotanto onkin nykypäivää ja varmasti parantaa sekä sisäistä tekemistä että tulosta pitkässä juoksussa!

2 Ajatusjohtajuus on IN

Wärtsilä, vau! Siellä on osattu viedä ajatusjohtajuus ihan uudelle tasolle, kohti 100 % uusiutuvaa energiantuotantoa. On osallistettu omaa henkilöstöä ympäri maailman upealla tavalla. Entä me, voidaanko me pikemminkin johtaa keskustelua kun seurata sitä? Yrityksen johto on hyvä valjastaa vision taakse myös ajatusjohtajuuden tasolla! Tuokaa siis omat mielipiteenne ja asiantuntijuutenne esille, siitä on plussaa sekä firmalle, että teille itsellenne! Ehkä siksi minäkin kirjoitan tätä blogipostausta. 

3 Sisältömarkkinointi, what's the point?

Sisällöstä ei voi tulla ähky, sanoo Michael Brenner, CEO Marketing Insider Groupista, suoraan Amerikan maalta! Vaikkakin sisältöä on runsaasti nykypäivänä, noin 60-70 % siitä menee vielä lukemattomille silmille. Kun ajatellaan esimerkiksi somea, on se pullollaan sisältöä ja koska viimeeksi olisit viettänyt aikaa jonkin julkaisun äärellä enemmän kuin vilkaisun? Michael esitteli tuloksia siitä, kuinka systemaattisella ja suunnitelmallisella sisällöntuotannolla ollaan pääsy ihan huikeisiin kasvulukemiin. Sisällön tekemisen keskiöön pitää asettaa kukas muukaan kun asiakas. Mitä meidän asiakas haluaa? Missä hän kaipaa apuja tai neuvoja? Miten voisimme tuottaa hänelle lisäarvoa sisällön kautta ostopolujn eri vaiheissa? Näin saadaan kiinnitettyä juuri sen meille oikean asiakkaan kiinnostus.

- Marianne 

Yhteisötuottaja

Perusta yritys

Uudista yritystä

Cursor Oy

Asiaa seudusta

Cursor Oy
Kyminlinnantie 6, 48600 KOTKA
Raatihuoneentori 16, 49400 HAMINA
Vaihde 040 190 2500
info@cursor.fi

>> Lisää yhteystietoja

Kotkan-Haminan seudun kehittämisyhtiö Cursor Oy vahvistaa seudun osaamista, kilpailukykyä ja vetovoimaisuutta kehittämällä menestyvää yritystoimintaa. Palvelemme kaikkia Etelä-Kymenlaakson yrittäjiä, yrittäjiksi aikovia ja seudulle sijoittuvia yrityksiä perustamis- ja kehittämisasioissa. Teemme Kotkan-Haminan seudusta entistä paremman paikan bisnekselle!

www.cursor.fi on Cursor Oy:n ylläpitämä verkkopalvelu, joka sisältää tietoa Cursorin palveluista ja toiminnasta sekä Kotkan-Haminan seudusta. Verkkopalvelun käyttö on maksutonta eikä vaadi rekisteröitymistä. Sivustosta otetaan mielellään vastaan palautetta osoitteeseen viestinta@cursor.fi.

Tietosuojaseloste

Evästeet

Copyright 2019